Prin
noul Volkswagen Amarok, cei de la VW mai fac un pas mic, dar
important, în drumul spre a deveni concernul numărul unu mondial.
Vorbim de intrarea cu un model propriu într-un segment
destul de important, al pick-up-urilor medii, care, pe
plan mondial, înseamnă circa 2 milioane de maşini vândute
anual.
Pe piaţa auto de la noi, Volkswagen Amarok este oferit
în versiunea de caroserie double-cab, cu 4 uşi şi cinci
locuri, urmând ca o versiune single-cab să fie propusă din
a doua jumătate a acestui an. Printre atuurile maşinii enumerăm
spaţiul cel mai bun din clasa sa pentru benă, emisiile
CO2 sub 200 g/km şi gradul de siguranţă foarte ridicat
pentru această clasă.
În materie de motorizări se poate opta pentru două
versiuni de putere ale motorului BiTurbo Common Rail de 2,0
litri: 2.0 BiTDI 120 kW (163 CP şi cu un cuplu maxim de
400 Nm/1.500-2.000 rpm), respectiv 2.0 BiTDI 90 kW (122 CP şi cuplu
maxim de 340 Nm/1.750-2.250 rpm). Ambele versiuni sunt conforme
Euro 5 şi anunţă consumuri medii record pentru clasa lui Amarok
(între 7,3 şi 7,9 litri/100 km).
VW Amarok este oferit în România cu trei tipuri de
tracţiuni: 2WD (doar pe puntea spate), 4MOTION nepermanent
(cu selector 4×4, reductor şi diferenţial autoblocant – cifra „4”
din logo este roşie) şi 4MOTION permanent (sistem similar cu cel
regăsit pe
SUV-ul Volkswagen Touareg). În test-drive-ul pentru presă,
prilejuit de lansarea comercială oficială pe piaţa noastră, am avut
la dispoziţie doar versiunea cu motor 2.0 BiTDI de 163 CP, cu
tracţiune integrală 4MOTION nepermanentă.
Pick-up-ul germanilor este oferit la noi în trei niveluri de
echipare: unul de bază, cu o echipare spartană, gândit pentru
nevoile de bază utilitare – preţul de pornire, pentru
versiunea cu motorul de 122 CP şi tracţiune 2WD, este de 18.999
euro fără TVA (23.559 euro cu TVA). Versiunea cu motor de
163 CP şi tracţiune integrală nepermanentă porneşte de la 22.407
euro fără TVA (27.785 euro cu TVA).
Pe lângă versiunea de bază, Volkswagen Amarok mai este
oferit în nivelul de echipare intermediar Trendline şi cel superior
Highline, ambele disponibile atât cu tracţiune doar spate
sau integrală nepermanentă, cât şi cu motorul de 122 CP, respectiv
163 CP.
Versiunea de top Amarok 2.0 BiTDI 163 CP 4MOTION
Highline porneşte de la 25.885 euro fără TVA (32.097 euro cu
TVA), având un echipament standard mai mult decât
suficient – geamuri şi oglinzi electrice, jante din aliaj de 17″,
pilot automat, aer conditionat climatronic, radio-CD cu MP3, pachet
integral de airbaguri frontale, laterale şi de cap, ABS şi ESP cu
funcţie offroad şi de stabilizare a remorcii. Amatorii mai au la
dispoziţie o listă de dotări opţionale şi de accesorii originale
B.U.S. Emden.
Oficialii Porsche România – Autovehicule Comerciale sunt
încrezători în succesul de piaţă pe care noul Volkswagen
Amarok îl va avea la noi, estimând că, în 2011, vor comercializa
250 de unităţi. Volkswagen devine primul constructor
european care oferă un model din categoria pick-up-urilor medii, VW
Amarok urmând a concura cu modele japoneze precum
Mitsubishi L200,
Nissan Navara,
Toyota Hilux sau
Mazda BT50 şi
Isuzu D-Max, dar şi cu modelul american
Ford Ranger.